blog.ekologia.pl   Blogerzy   Asiunia   Chrząszczyki

Chrząszczyki

W internecie można obejrzec krótkie filmiki wyprodukowane przez francuzkie studio Futuricon. Filmiki zatytułowane Minuscule, czyli chrząszczyki trwają od 4 do 20 minut i przedstawiają przygody animowanych stawonogów. Mamy tu pająki, mrówki, biedronki, gąsienice i dorosłe motyle i inne stawonogi. Stawonogi te są zrobione komputerowo, ale tło stanowi realny świat m. in.łaka, sad, przydroże, wnętrze domu, ulice Paryża. Inne zwierzęta jak ptaki czy ssaki są realistyczne, za to w ogóle nie ma tam ludzi. Równiez bohaterowie nie mowią tylko wydają różne dźwięki, nie takie jakie dane zwierzęta wydaja naprawdę, ale specjalnie wygenerowane na potrzeby produkcji. Za to dźwięki tła stanowi śpiew ptaków, szum wiatru czy samochodów, czyli to co nas otacza.
Chrząszczyki przeżywają rózne przygody, oczywiście na chrząszczykowym poziomie, chociaż w niektórych filmikach mają ludzkie cechy charakteru jak wredna biedronka, która kierowała osy tak, by rozbily się o znak drogowy i zniszczyła sieć pająkowi albo czarne mrówki ukrywająće przed czerwonymi oliwki w bucie. był też wątek zakochanych gąsienic, gdzie jedna z nich wpadła razem z zamieszkiwanym przez nie jabłkiem do rzeki, a druga szła za nią, na końcu obie weszły na drzewo i przepoczwarzyły sie w dorosłe motyle. Była pająl, który wykorzystał samochód, by otworzyć puszkę z groszkiem. Znalazł wyrzuconą puszkę i wtoczył ją na drogę, a jadący samochód ją zmiażdżył. Filmiki pokazują też, że nie wszystko zawsze jest takie samo np. z dużej gąsienicy, większej od reszty gąsienic tego samego gatunku powstał mały motylek. Była też gąsienica rózniąca się kolorem od pozostałych, z której powstał kaleki motylek, inne motyle smiały sie z niego, ale piekna samiczka, którą się zachwycaly wybrała właśnie jego. W końcu rolą dorosłego motyla jest znaleźć partnera i sie rozmnożyć, tu pokazano, że wygląd nie ma znaczenia. Filmików jest o wiele więcej. Na ich podstawie powstał film Robaczki z Zaginionej Doliny.
Całośc jest w pięknych okolicznościach przyrody, drzewa, kwiaty, owoce czy wystroje wnętrz są jak najbardziej prawdziwe, na zfilmowany realny krajobraz nałozona jest animacja komputerowa. Filmiki są skierowane dla dzieci, ale spodobają się też dorosłym, właśnie za humor, ciekawe przygody i piękną przyrodę w tle.
Są ciekawe, przyjemne i obok animacji pokazują piękną przyrodę, kwiaty, owoce, trawę i liście pokazują w doskonałym zbliżeniu:) Pozdrawiam serdecznie:)