blog.ekologia.pl   Blogerzy   Asiunia   Czy zioła rzeczywiście leczą?

Komunikat - zamknięcie społeczności z dniem 20 sierpnia 2021

Czy zioła rzeczywiście leczą?

Panuje szkodliwy pogląd, że zioła, czyli rośliny lecznicze działają tylko objawowo, otóż nie, tak jak w najsilniejsze trucizny tworzy natura, tak i najlepsze leki, w końcu lek to trucizna w odpowiedniej dawce. Rośliny metabolity są słabsze niż grzybne i bakteryjne, dlatego można je wykorzystywać w większych dawkach, wiele z nich może zatruć nieumiejętnie używana, ale każdy nieumiejętnie używany lek może zatruć. Roślinne leki są metabolitami komórek roślinnych służącymi obronie lub ubocznymi produktami przemiany materii. Fitochemia to nauka, która bada szlaki metaboliczne roślin, te podstawowe i te prowadzące do powstawania metabolitów wtórnych i ubocznych, fitochemia farmaceutyczna zajmuje się izolowaniem metabolitów roślinnych celem ich użycia.

Wykorzystywane w medycynie i kosmetologii roślinne metabolity to atropina, służy do rozszerzania źrenic w okulistyce i jako odtrutka na gazy bojowe, pozyskuje się ja z owoców belladonny, czyli wilczej jagody. Olej rycynowy to baza kosmetyków i środek przeczyszczający dla ciężarnych, jest pozyskiwany z rącznika pospolitego. Metabolity cisu są wykorzystywane w leczeniu nowotworów. Wrotycz, glistnik, kurzyślad, krwawnik mają realne działanie przeciwwirusowe i przeciwnowotworowe, galantamina z przebiśniegów jest wykorzystywana do leczenia Alzheimera, a likoryna działa przeciwwirusowo, kwas acetylosalicylowy pozyskiwany jest z kory wierzby, pączków i kory topoli, kotek brzozy, działa przeciwzapalnie i przeciwzakrzepowo, aspiryna stosowana jest w profilaktyce zawałów, geraniol z goździków odkaża jamę ustną, gardło. Praktycznie każda roślina ma właściwości prozdrowotne, dla wielu substancji trzeba określić odpowiednie dawki. Digitalina reguluje pracę serca i leczy jego choroby, pozyskuje się ją z naparstnicy purpurowej, inne glikozydy nasercowa ma konwalia majowa. Korzeń żywokostu leczy rany, tak samo ziele krwawnika pospolitego, rumianek pospolity łagodzi stany zapalne, aloes leczy wszelkie uszkodzenia skóry, koszyczki mniszka leczą przeziębienia, a podobnie kwiaty bzu czarnego i lipy, anginka (pelargonia pachnąca) leczy choroby wirusowe i bakteryjne. Uniwersalnymi ziołami łagodzącym wiele chorób są pokrzywa i dziewięćsił popłocholistny i bezłodygowy. Są zioła rozrzedzające krew i obniżające ciśnienie jak czosnek, forsycja, zioła podnoszące krzepliwość jak kwiaty fiołka wonnego, podnoszące ciśnienie jak owoce guarany, są rośliny moczopędne jak pokrzywa, pietruszka, skrzyp polny, owoce bzu czarnego i jałowca mogące leczyć nadciśnienie i zaburzenia pracy nerek.

Tak więc zioła mają realną zdolność leczenia, jak w przypadku każdego leku trzeba trzymać się dawek, każdy lek można przedawkować i na każdy lek każda osoba reaguje inaczej, zioła są łagodniejsze od syntetycznych leków, więc organizm lepiej na nie reaguje, a dzięki tysiącom lat ewolucji używających ziół ludzi znacznie łatwiej przewidzieć działanie leku roślinnego (zielarstwo jest tak stare jak ludzkość).

Bardzo mi miło, życzę pięknego tygodnia:)
Asiunia - Wtorek, 06 Kwiecień 2021 14:30
Super informacje o ziołach. Poszerzyłam swoje wiadomości - dziękuję!
Danuta Lubieniecka - Poniedziałek, 05 Kwiecień 2021 22:32
Można tu opisywać, zioła mają jedne z najsilniejszych metabolitów, są silne trucizny, muszą być silne leki, antybiotyki są grzybne, cudnego wieczorku :)
Asiunia - Czwartek, 18 Luty 2021 20:05
Zioła to niesamowita skarbnica substancji leczniczych. Mnie bardzo pochłania temat grzybów i ich zdrowotnych właściwości. Wiele z nich rośnie u nas. Białoporek brzozowy, błyskoporek podkorowy, wrośniak różnobarwny, uszak bzowy i wiele innych mogłoby zastąpić wizytę w aptece pełnej chemicznych specyfików. Na swoim blogu Szuwary Pilicy do stworzenia którego się zabieram, bo dopiero co się w ekologii zarejestrowałem będę o tym pisał i robił zdjęcia tych cudów natury. Serdecznie pozdrawiam Igor.
Igor Horn - Czwartek, 18 Luty 2021 16:31