blog.ekologia.pl   Blogerzy   Asiunia   Dźwiękoterapia na łonie natury

Dźwiękoterapia na łonie natury

śpiew ptaków, szum wiatru, szum drzew, szelest liści i gałęzi, dzwięki wydawane przez ssaki i owady, to wszystko dźwięki natury, korzystne dla nas, w przeciwieństwie do sztucznych dźwięków uspokajają, pomagają się skupić, dają radość. Każdy ptak inaczej śpiewa, inny gwizd ma kos, inny wilga, inaczej ćwierkają wróble, inaczej śpiewa dzwoniec, skowronek, słowik, inaczej pohukuje sowa. Dzwiewki to fale rozchodzące się w powietrzu, mogą byc generowane przez sztuczne źródła a mogą przez naturalne.
Sztuczna terapia dźwiękiem polega na  stymulacji słuchowej i wibracyjnej w obszarze terapeutycznym, profilaktycznym i zdrowotnym, może być wykorzystywany jeden dźwięk o jednej częstotliwości, a może być kilka. W naturze występuje wiele różnych dźwieków o róznych częstotliwościach. Dźwieki przyrody uspakajaja, odstresowują, przez co obniżają ciśnienie krwi i normują rytm serca, chociaż przypływ radości wynikający ze słuchania śpiewu ptaków może akcję serca przyspieszyć, ale to jest pozytywny skutek, taki sam jak podczas radosnych wydarzeń. Dźwieki natury poprawiaja humor, pomagają zapomniec o problemach. Dobrą metodą i darmową jest spacer po lesie. Teraz wiosną, kiedy ptaki spiewają szczególnie intensywnie, gdyż łaczą się w pary, budują gniazda, porozumiewają się ze sobą. Leśna dźwiekoterapia wiosną daje połaczenie z kolorterapią-kwitną leśne kwiaty, sasanki, przebiśniegi, przylaszczki, ziarnopłony, zawilce i w lesie jest jeszcze duzo światła widzialnego, gdyż nie rozwinęły się liście, które jest potrzebne do zachowania dobrego humoru i prawidłowego widzenia.
Latem w lesie również jest wiele śpiewających ptaków, także na łąkach i przydrożach, gdzie obok efektów dźwiekowych są efekty wizualne, piekne polne kwiaty. Już są podbiały i ziarnopłon, zaraz zakwitną fiołki psie i wonne-oba gatunki mają inny odcień fioletu (wonny jest ciemniejszy).
Dobrym dźwiekim jest też szum fal, wiatru, liści i gałęzi drzew, nawet bzyczenie owadów ma swój udział, i motyle czy ważki są bardzo ładne. Tak samo jak widoki drzew w lesie, zagajników i zarosli, które mogą zastapić las. Tam również jest dużo ptaków, szum rzeki, fal na jeziorze i odgłosy ptactwa wodnego-kaczek, gęsi, kormoranów, czapli, także łaka ma swoje ptaki-błotniaki, bażanty, błotniki łąkowe, świergotki łakowe, czy pola ze skowronkami, dzwońcami i polnymi kwiatami. Latem łaka pozwala wytworzyc witaminę D.
Co najważniejsze dary natury są darmo, korzystajmy więc z nich teraz wiosną i latem. Chociaż ptaki jak kosy, szpaki, kwiczoły, wróble, sikorki zostają na zimę i również spiewają tylko inne pieśni, które także są dla nas korzystne, szczególnie słychac je w parkach, na żywopłotach, w ogródeczkach, zagajnikach, zaroslach, nawet w lasach, a życie wnoszą do zimowej rzeczywistości np. bawiące się wiewiórki, zająće, sarny, dziki, lisy. Jest też na co popatrzeć i czego posłuchać np. wróbli mieszkających w żywopłocie.
Także jesienią ptaki intensywnie śpiewają, gdy zbierają się w stada by odlecieć na południe i gdy przylatują do nas ptaki z północy. Szczególnie spiewają szpaki na czereśniach, porzeczkach, winogronach zależnie od pory roku, kiedy drzewa owocują, takżę inne owocożerne ptaki śpiewają na odrzewkach i krzewach owocwych, ziarnojady nad polami ze zbożem i łakami z chwastami i trawą. Zależnie od czasu owocowania danych roslin ptaki spiewają w sadach, ogródkach, nad polami, łakami, w lasach oraz zaleznie od gatunków, które w tych miejscach gniazdują.
Wiele ptaków jak jaskółki, jerzyki, sokoły żyje też w miastach, w parkach i na osiedlach, więc ludzie tez moga się nimi cieszyć. Szczególnie, gdy na osiedlu jest dużo zieleni. Cieszmy się wieć wiosną i nadchodzącym latem.
Dziękuję za piękne ptaszki:) Pozdrawiam serdecznie:)