blog.ekologia.pl   Blogerzy   Asiunia   Komentarze

Komentarze

Bardzo dziękuję, pięknego wieczorku:)

Mądrusi artykuluś Asiuniuniu :)

Na pewno jeśli będę w okolicy zajrzę, bo lubię takie pół wilgotne siedliska z wierzbami, kiedyś koło mnie takie były, ale osuszyli pod pola uprawne, pięknego wieczorku :)

~Gość

W mojej okolicy niespełna 5-6 km od mojego domu są największe w okolicy skupiska wierzby i olszy porastające bagniska i torfowiska, siedlisko łosi i wielu gatunków ptaków. Ponadto doczytałem się że występują tu rośliny objęte ochroną takie jak kukułka Fuchsa, Storczyk krwisty i storczyk szerokolistny. Mam zamiar w tym roku spędzić w tych szuwarach dużo czasu na robieniu zdjęć i tworzeniu swego rodzaju katalogu fauny i flory. Obszar ten należy do parku krajobrazowego Doliny Pilicy i Drzewiczki o czym nikt nie wie a jak wie to nic sobie z tego nie robi. Każdego roku w miesiącach zimowych chłopi wycinają wiekowe drzewa, które lądują w piecu. Ponadto to obszar Natura 2000 i nie ma tu praktycznie żadnych upraw rolnych bo to tereny zalewowe, to nie przeszkadza z kolei myśliwym stawiać ambony i wiadomo co dalej. Kaplica :( Ale dosyć tych negatywów. Rzeka Pilica z niezliczoną ilością wysp i cudownych szuwarów jest piękna. Gdy będziesz w okolicy zapraszam :) Dobrego dnia :)

cieszę się, że Ci się podoba, cudnego dnia :)

Super ciekawe. Serdecznie pozdrawiam :)

Bardzo mi miło, pozdrawiam serdecznie :)

Kiedyś na pewno, ale nie trzeba wszystkich, tylko te najciekawsze, pięknego wieczorku :)

Można tu opisywać, zioła mają jedne z najsilniejszych metabolitów, są silne trucizny, muszą być silne leki, antybiotyki są grzybne, cudnego wieczorku :)

Zioła to niesamowita skarbnica substancji leczniczych. Mnie bardzo pochłania temat grzybów i ich zdrowotnych właściwości. Wiele z nich rośnie u nas. Białoporek brzozowy, błyskoporek podkorowy, wrośniak różnobarwny, uszak bzowy i wiele innych mogłoby zastąpić wizytę w aptece pełnej chemicznych specyfików. Na swoim blogu Szuwary Pilicy do stworzenia którego się zabieram, bo dopiero co się w ekologii zarejestrowałem będę o tym pisał i robił zdjęcia tych cudów natury. Serdecznie pozdrawiam Igor.

Mam licencjat z biologii i mgr z ochrony środowiska specjalność biologia środowiska na UJ.
<< Luty 2021 >>